Sunday, March 20, 2011

luahan hati YATIE




Di Matamu.... Aku

Di matamu aku...

Kekasih sejati

Penawar di kala sepi

Tanpaku mengundang sunyi

Rasa gelisah melingkari diri

Rindu bertandang bertemu mimpi

Di matamu aku

Isteri......

Menggongkong diri lelaki bergelar suami

Membongkar rahsia............

Terdetik kebebasan menanti bujang kembali

Tanpa sedari usia menggamit diri

Dunia menghalau pergi

Barzah memanggil mari

Hatimu berbunga cinta mewangi

Di matamu aku......

Ibu mithali

Mendidik pertiwi

Mengaji melangkah bumi

Terawang di angkasa berbakti

Bahagia di hati para suami

Andai kehendak di turuti

Di matamu aku .......

Perempuan hina

Apabila benci bertakhta

Sial celaka menerpa..

Lupa segala cinta

Lupa segala duka bersama

Waktu mula asmara bergelora

Hilang segala kaseh sayang dan cinta beralih arah

Di matamu

Hilang segala ehsan

Hilang rindu

Hilang segala

Di mata mereka

Aku lah wanita malang bertukar tuah

Semangat membara melawan kuasa cinta rahsia

Merungkai kaseh tanpa rela

Mencari jawapan KENAPA

Aku lah wanita

Menggenggam maruah istana

Mengikat longgar simpulan cinta

Agar bahagia menjelma semula

Di mata NYA

Aku insan terpilih....


yatie az......18/3/11























_____________________________________________________________________



Maaf...itu yang kau pinta


Kali pertama hatiku terluka..

Ketika Ramadan hampir mlabuhkan tirainya..

Jantungku tiba tiba di sentap....

Aku mendapat panggilan darinya....

Meminta keizinan berkongsi mahligai....

Sungguh tidak ku sangka kecuranganmu terbongkar jua...

Aku tenang berbicara sambil mengurut dada.

Yang sedang membara..

Demi mengorek rahsia cinta....

Apabila bersemuka....dengan mudahnya..

Maaf..itu yang kau pinta....

Bagaikan halilintar membelah bumi

Bagaikan kaca yg relai....

Bagaikan terputus nyawa dari badan....

Aku...tersandar dalam kelam malam...

...

Apakah aku yang bersalah....

Dalam menjaga kebajikanmu.....kurangkah aku...

Dalam tersandar...aku bertemankan ayat Allah....

Aku bangun dengan....kemarahan...

Aku bangun dengan ..kesabaran...

Aku bangun dengan ,,,,membuat pilihan...

Maaf...itu yang kau pinta...

Sesungguhnya...aku amat terluka...

Dalam kebahgiaan menyinari mahligai kita....

Kau tergamak menduakan cinta.....

Kau tergamak mendustakannya....

Kau engkar dalam asmara...

Maaf...itu yang kau pinta...

.

Termenung aku dalam kekalutan...

Mencari jalan terbaik dalam membuat pilihan

Walau hati di robek,dan di cincang....

Aku masih mempunyai iman....

Mengajarku erti ketabahan

Mengajarku erti kesabaran....

Takbir raya bergema menambah kesyahduan...

Mata yang berkaca....mempamirkan kegenangan....

Namun ia tidak ku biarkan tumpah...

Dada yg bergetar menahan nafas..kemarahan...

Aku kalah dalam persimpangan....

Kerana aku adala insan....

Apabila ungkapan keramat bergema bersama takbir...

Bersama linangan air mata...

Maaf...Maaf..itu yang kau pinta...


yatie az...

20/3/11

















No comments: