Thursday, April 26, 2012

preve : antara variasi dan persepsi



proton-preve-012

proton-preve-009

proton-preve-013

proton-preve-014

proton-preve-011

proton-preve-008

proton-preve-005
proton-preve-007
proton-preve-004
proton-preve-003

PREVE
( antara variasi dan persepsi )

siapa peduli aku:
nelayan yang hanya cukup makan
petani sekadar cukup sara anak bini
pesara yang obses VOLVO lama
katanya,
sekeru hilang dan longgar
bawa saja ke kedai basikal

siapa peduli aku
golongan pertengahan punya selera besar
barangan import dari luar
katanya,
demi keselamatan
demi status dan kedudukan
dan yang paling mahal
senang buat hutang
semua fikir sakunya sangat tebal!

siapa peduli aku:
pemain wayang tegar
katanya,
aku kereta kebanggaan
hasil inovasi anak tempatan
tindakan?
ha! ha! ha!
hakikatnya
pemain wayang ini hanya ketagih MAKAN!
makan pagi di Sepang
makan petang di Jeddah
 makan malam di Madinah
esok,
siapa yang mesti jadi korban
siapa mesti kena MAKAN
agar lima tahun mendatang ini
bini boleh tambah koleksi lagi...


siapa peduli aku?





misnun
kuala selangor
25.04.2012






No comments: